game-over

Alla inlägg den 12 juli 2016

Av Ida K - 12 juli 2016 21:20

Här kommer fortsättningen på gårdagens lista!


5) Nuclear - Mike Oldfield (Metal Gear Solid V) 

Jag har aldrig spelat ett Metal Gear Solid och började lyssna på denna låten genom ren slump. Jag kollade på en youtuber som pratade om spelet coh dess trailer. Youtubern nämnde att han tyckte låten var fantastiskt bra och jag kollade upp den. Youtubern hade rätt och jag älskar denna låten väldigt mycket. Om ni gillar denna borde ni även lyssna på Shadow on the Wall med samma artist. 


4) Everything´s alright - Laura Shigihara (To the Moon) 

Delen av spelet där denna låt spelas får mig att gråta extremt mycket. Så varje gång jag hör låten är jag påväg att börja gråta. Vilket inte är en bra sak när låten kommer på den spellista när du sitter på bussen eller i skolan. Men det är en extremt bra låt. 


3) Will the circle be unbroken - Courtnee Draper (Bioshock infinite) 

Som jag nämnde i min andra topp 10 lista (http://game-over.bloggplatsen.se/2016/07/10/11338218-de-fem-basta-spelen-nagonsin-enligt-mig/) så hittade jag låten och blev sedan intresserad av spelet. Jah hittade låten när det var en kris inom familjen. Låten hjälpte mig att bearbeta det som hände och när jag lyssnar på den idag känns det som att jag kan ta mig igenom vad som helst. 


2) Retrogade - James Blake (Tales from the Borderlands)

Så fort denna låt spelas i Tales from the Borderlands känns allting hopplöst. Huvudkaraktärerna har precis förlorat allt och man leer i ovisshet om hur storyn ska fortsätta. Alla låtar i Tales from the Borderlands är extremt bra men denna låt passar bäst in i situationen den spelas i. Det var svårt att välja mellan denna också Back to the Top av Twin Shadow, men ni borde kolla in båda två. 

1) 'O Death - Amy Van Roekel (Until Dawn) 

Titeln på denna låt passar perfekt til spelet Until dawn. Jag har bara spelat igenom en fjärdedel av spelet. Andledningen är att jag inte vågar spela mer, jag är extremt mesig och lättskrämd så det kommer att at tid att bli lar med Until dawn för min del. Men jag vet att döden kommer att följa mig noga när jag gör mina val i spelet. O'death. 


Då var den listan klar, jag brukar försöka skriva två inlägg om dagne men idag hann jag tyvärr bara detta. Ni är inte många som läser min blogg men till er som läser, så hoppas jag att ni förstår. 


Vi ses imorgon!

-Ida

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards