game-over

Alla inlägg den 11 juli 2016

Av Ida K - 11 juli 2016 20:40

Rätt låt kan ge rätt stämmning i tv-spel. När i spelen dessa låtar hörs varierar, från de första ögonblicken i spelet till de allra sista . Vissa låtar har bara spelats i trailern men man får samma känsla som när man spelar själva spelet. Låtarna kommer inte i någon speciell ordning, jag ville bara ge er en lista med bra låtar. Jag lyssnar på dem ofta själv och hoppas att ni också kommer det. Jag delar in denna lista i två delar dels för att inlägget hade blivit jättelångt och dels för att jag inte har tid att skriva alla tio ikväll men vill gärna få ut inlägget. Ni får del två imorgon. 


10) Silent Running - Hidden Citizens (Assassins creed Syndicate)

Jag hörde låten första gången en kompis visade mig trailern för Assassins creed syndicate. Trailern är väldigt bra men jag älskade låten så mycket att jag sökte upp den och spelade södern den på bara några dagar. Jag lyssnar ofta på den när jag är ute och springer då den peppar mig väldigt mycketoch får mig att känna mig som en assassin själv. 


9) You were there - Steven Geraghty (Ico)

Jag har själv aldrig spelat Ico men jag har sett en Let´s play på youtube från ett annat spel tillverkaren har gjort, Shadow of the Colossus. Jag kom över låten i en youtube video med de bästa playstation 2 spelen någonsin. Han som gjorde videon nämnde låten och jag tänkte att kunde kolla upp den. Jag blev helt kär i den och jag lyssnar på den nästan varje dag. Jag sjunger gärna med också, men bara om ingen annan är hemma. 


8) I don´t want to set the world on fire - The Ink Spots (Fallout 4)

 

Jag älskar att lyssna på musik från mitten på 1900-talet. Jag bara älskar känslan man får när man hör låtar som spelades under andra världskriget eller en låt som folk dansade till på 50-talet. En dag kom jag på att jag hade läst att Fallout spelen hade extremt bra musik. Jag hittade en spellista med låtar från Fallout 4. Denna låten fanns på den och den är min favorit att lyssna på när jag spelar Fallout 4. 


7) Beyond the sea - Bobby Darin (Bioshock)

Förra veckan avslöjades det att mina absoluta favoritspel skulle komma till PS4 i form av Bioshock the Collection. Detta fick mig att kolla på alla trailers till alla tre spel. En trailer fick mig att titta lite fler än en gång. Det var på grund av låten som spelades. Det fick mig att bli extra taggad att spela Bioshock the Collection. 


6) Take us back - Alela Diane (The Walking dead)

Jag grät extremt mycket i slutet av the Walking dead. Men något som fick mig att gråta ännu mer är låten som spelas när namnen på de som har gjort spelet visas. Det visar bara hur stark en låt kan vara. Titeln passar även tanken som jag hade under hela slutet av spelet. Please take me back. 


Det var del 1 på denna lista, hoppas att ni gillar den! Nästa del kommer ut imorgon. Kommentera gärna fler låtar från tv-spel, det hade varit kul att lägga till fler låtar till min spellista!


-Ida


Av Ida K - 11 juli 2016 19:44

Detroit: Become human är ett utvecklat av studion Quantic dream som bland annat har gjort Heavy Rain och Beyond two souls. Spelet började som en demo som släpptes 2012. Demon hette Kara och det är även namnet på en av huvudkaraktärerna. Kara är en android som precis har blivit skapad. Hon har problem att passa in in den mänskliga världen där androider är människornas slavar. Den första trailern till spelet släpptes i oktober förra året. 


Den andra trailern släpptes under E3 detta året. Den är mycket längre och visar spelets andra huvudperson Connor. Conner är en android som jobbar för polisen. Hans jobb är att hitta androider som inte följer sina programmeringar, som den androiden vi ser i trailern. 


I trailern får vi se mer gameplay. Jag hoppas verkligen att hela spelet kommer att vara så här. Allt du gör och inte gör har påverkan på framtida händelser på ett helt annat sätt. Många spel har försökt men på ett eller annat sätt slutar de spelen ofta på samma sätt. Eller så har de två slut på spelet som i Life is Strange. 

Jag längtar väldigt mycket till att detta spelet ska släppas. Jag älskar Quantic dreams Heavy rain och Beyond two souls. Deras spel känns det verkligen som ens val gör stor skillnad i storyn. Storyn verkar också vara väldigt intressant. Jag har inte sett något där röst skådespelarna ,Valorie Curry och Bryan Dechart, men det jag har sett har gjort mig väldigt imponerad. Tyvärr finns det inget datum till när spelet kommer att släppas och Quantic dream har även sagt att spelet inte kommer att släppas under 2016. Men under hösten finns det flera bra spel som kommer att släppas bland annat Telltales Batman och The walking dead season 3. Även Bioshock the collection kommer i September så det kommer gott om spel att spela igenom. 


Jag vill bara passa på att säga att ni borde kolla in min kompis Moas blogg. Hon har precis startat den som jag och har bara lagt upp ett inlägg. Men det första inlägget är riktigt bra och jag tror att bloggen kommer att bli riktigt bra. Så ni borde kolla in den här: http://theperksofbeingagamergirl.bloggplatsen.se/


Ha en bra kväll!

-Ida 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards