game-over

Direktlänk till inlägg 10 juli 2016

The walking dead season 3 - Allt du behöver veta

Av Ida K - 10 juli 2016 21:33

Enda sedan sista episoden av säsong två av Telltales the Walking dead släpptes har fansen suktat efter en tredje säsong. Ett rykte har gått runt under våren men under e3 i juni så släpptes en teaser trailer där vi får återse Clementine. 

Vi får inte se så mycket i trailern men Telltales games har släppt information kring trailern.


  • Du kommer att spela som två karaktärer. Detta är det tredje spelet där man spelar som fler karaktärer. I tales from the Borderlands spelar du som Rhys och Fiona och i Game of Thrones spelar du som medlemmarna i familjen Forrester. Det ska bli spännande att se hur det kommer att fungera i ett Walking dead-spel. Jag antar att man kommer att spela som Clementine, kanske också som killen i trailer. Vi vet också att killen heter Javier.
  • Många har påpekat att Clementine saknar ett finger. Jag trodde inte p det först men efter att ha tittat på trailern igen så såg jag det. 

 

Clementines finger är borta. Men om hennes finger är borta i ditt spel beror på dina handlingar i de förra säsongerna. Hela Clementines personlighet kommer att påverkas av de tidigare spelen.

“Depending on the paths players may have taken with her in the past, she may or may not be exactly the same person we knew back then." Står det på Telltales egen hemsida.  

  • Spelets första episod kommer att släppas I höst. Exakt när vet vi inte men episoderna kommer att släppas parallellt med Batman. Detta kan innebära att vi får Batman varannan månad och the Walking dead varannan månad. Precis som med Tales from the Borderlands och Game of Thrones och the Walking dead season 2 och The Wolf among us. 

Jag kommer att komma med fler uppdateringar så fort det kommer nya uppgifter om spelet. Hoppas att ni är lika taggade på det som jag är. 


-Ida


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida K - 21 juli 2016 23:21

Idag släpptes fler bilder och information om The Walking dead Season 3. Inget datum är släppt men jag gissar på att det kommer att släppas i oktober och att episoderna kommer att släppas varannan månad och att Batman kommer att släppas månaderna mell...

Av Ida K - 20 juli 2016 16:44

Idag släpptes äntligen trailern till Telltale games Batman. Jag har varit skeptiskt mot spelet sedan det avslöjades men trailern fick mig att bli nyfiken. Första episoden kommer att släppas den 2 augusti till ps3, ps4, Xbox 360, Xbox One och PC. ...

Av Ida K - 12 juli 2016 21:20

Här kommer fortsättningen på gårdagens lista!   5) Nuclear - Mike Oldfield (Metal Gear Solid V)  Jag har aldrig spelat ett Metal Gear Solid och började lyssna på denna låten genom ren slump. Jag kollade på en youtuber som pratade om spelet c...

Av Ida K - 11 juli 2016 20:40

Rätt låt kan ge rätt stämmning i tv-spel. När i spelen dessa låtar hörs varierar, från de första ögonblicken i spelet till de allra sista . Vissa låtar har bara spelats i trailern men man får samma känsla som när man spelar själva spelet. Låtarna kom...

Av Ida K - 11 juli 2016 19:44

Detroit: Become human är ett utvecklat av studion Quantic dream som bland annat har gjort Heavy Rain och Beyond two souls. Spelet började som en demo som släpptes 2012. Demon hette Kara och det är även namnet på en av huvudkaraktärerna. Kara är en an...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards